Projektowanie opakowań jest sztuką szukania kompromisów

Pobierz stronę DOC PDF
Data publikacji: 2013-06-13

Źródło: Chemia i Biznes Nr 2/ 2013 

Skrót: Wywiad z Dariuszem Babiarczykiem, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu Opakowań spółki GRUPA INCO S.A. W rozmowie Dariusz Babiarczyk opowiada o polityce firmy w zakresie wytwarzania butelek, kanistrów i zamknięć dla branży chemiii gospodarczej, motoryzacyjnej i kosmetyków. Opakowania produkowane przez GRUPA INCO S.A. sprzedawane są zarówno w kraju jak i za granicą."W tej chwili w rozrachunku średniorocznym eksport naszych produktów wynosi ok. 5% całości sprzedaży. Jednym z naszych strategicznych celów jest jego podwojenie w jak najkrótszym czasie. Obecnie wyprodukowane przez nas opakowania sprzedawane są do Holandii, Włoch, Litwy, Łotwy, Szwecji, Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji, a od tego roku również do Chorwacji. " - mówi Dariusz Babiarczyk. 

Dariusz Babiarczyk opowiada również o trendach w segmencie produkcji opakowań z tworzyw sztucznych min. wspomina o produktach biodegradowalnych i kompostowalnych, o zmniejszaniu wagi opakowania oraz o tym, że producenci opakowań muszą podążać za zmieniającymi się na rynku  trendami. "Rozwój sprzedaży nie jest możliwy bez ciągłego rozwoju techniczno-technologicznego. Nasze plany inwestycyjne nakierowane są zarówno na poszerzanie portfolio oferowanych produktów, co oznacza inwestowanie w nowe formy rozdmuchowe i wtryskowe, a także na rozbudowę i unowocześnianie posiadanego parku maszynowego, co pozwoli nam zwiększać moce produkcyjne i różnorodność wytwarzanych opakowań."