
„Ludwik: jak nie kłaniać się największym”
Data publikacji: 2010-04-01Marketing w Praktyce
Autor: Marek Gnarowski
Skrót: Marek Gnarowski, członek zarządu, dyrektor ds. organizacji i rozwoju biznesowego INCO-VERITAS S.A., przedstawia przykłady wykorzystywania w reklamie porównawczej wizerunku płynu do mycia naczyń Ludwik. .
Autor przypomina przypadki reklam, w których konkurencja powoływała się na wizerunek Ludwika, np. w reklamie Sunlichta (Lever Polska), podważenie jego skuteczności w spocie reklamowym Pura (Henkel) i Fairy (Procter&Gamble). INCO-VERITAS S.A., dbając o dobre imię swego wiodącego produktu, każdy przypadek krzywdzącej reklamy porównawczej zgłaszało do sądu, domagając się zawieszenia emisji kontrowersyjnych reklam. Strony pozwane dążyły zazwyczaj do ugodowego zakończenia sporów